Een goede eerste indruk maken (of) Iedereen op zijn gemak stellen

Ze zeggen vaak dat de eerste indruk ‘de juiste’ is. Je contactpersonen meteen op hun gemak stellen en de juiste omstandigheden creëren om onderlinge uitwisselingen en openheid te stimuleren is overal van cruciaal belang, zeker op professioneel vlak. Door de nodige aandacht te besteden aan de inrichting van hun ontvangstruimtes, kunnen bedrijven hun klanten en medewerkers een goed gevoel geven.

Ontvangen

Je medewerkers, partners en klanten waarderen ongetwijfeld de inspanningen die worden gedaan om hen te ontvangen. Die appreciatie is misschien niet altijd bewust, maar mist haar effect niet, daar kan je vanop aan. Interieurvormgevers en designers hebben de begrippen onthaal en gastvrijheid van bedrijven dan ook aanzienlijk gemoderniseerd. De tijd die in werkruimtes wordt doorgebracht, kan een echte ervaring worden die de commerciële interacties vergemakkelijkt.

Design en comfort

Een inkomhal, een gang, een loket, een wachtkamer, ... Je kan elke ruimte helemaal tot haar recht laten komen. Het is een beetje als een innemende glimlach die op het gezicht van een gesprekspartner verschijnt: het bevordert de betrokkenheid en het vertrouwen. 

Naast dat eerste contact houdt het aspect onthaal ook de volledige inrichting van je lokaal in: de stoelen, de tafels, de vloer, de muurdecoratie, de planten, de geluidssfeer, ... Stuk voor stuk factoren die de ‘persoonlijkheid’ van je bedrijf bepalen.

Om de inrichting van je ontvangstruimte te doen slagen, moet je dus rekening houden met al deze elementen. Evenwichtige vormen, materialen, kleuren, ... Alles speelt mee om je welkom te voelen en om zin te krijgen om het moment langer te laten duren. 

Productselectie

Vraag raad